رویداد کشوری نوآوری اجتماعی” من در جامعه” در مشهد گشایش یافت

رویداد کشوری نوآوری اجتماعی “من در جامعه” در مشهد گشایش یافت.

 

مرحله نهایی رویداد ایده پردازی و نوآورانه” من در جامعه” با گردهمایی بانوان نوآور اجتماعی از استان های کشور، با هدف مهارت افزایی و ارتقاء ایده برای ارایه پاسخ‌های نوآورانه بانوان به مسائل اجتماعی به میزبانی مشهد مقدس در محل باغ اردوگاه خاتون افتتاح گردید.

 

 

به گزارش پایگاه خبري آرسکانیوز؛ حجت الاسلام محمد قمی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مراسم افتتاحیه مرحله نهایی رویداد” من در جامعه” که صبح جمعه ۳۰ مهرماه، در باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد، گفت: رویدادهای اجتماعی محور که مخصوصا توسط بانوان برنامه ریزی و هدایت میگردد، دارای ارزش و اهمیت می باشد. در زندگی بانو فاطمه زهرا (س) مسائل مختلف معرفتی- اجتماعی بسیاری بوده است که ایشان نقش آفرینی داسته اند و نقش ایشان در مسائل اجتماعی و سیاسی مشهود است.
ایشان افزود: مجموعه های مردمی، خوش فکر، عالم و مصمم، گره های بزرگ زیادی را باز می کنند و استمرار و تیم خوب جمع کردن می تواند ایده ها را به سرانجام برساند. اگر این مجموعه ها با ایده های نوآورانه کمی حمایت شوند، به برکات و ثمرات خوبی منجر خواهد شد.
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان های مانند آن، بجز منابع مالی دولتی، بودجه دیگری ندارند تا از اینگونه فعالیت ها حمایت نمایند، اما عزمی برای حل موانع حقوقی می توان کرد و گاهی به منابع و افرادی دسترسی دارند که برای این مجموعه ها نوآور می تواند راهگشا باشند.
فهیمه نیکزاد، دبیر رویداد نیز در مراسم افتتاحیه عنوان کرد: رویداد” من در جامعه” یکی از رویدادهای فراخوان محور مرکز نوآوری های اجتماعی مبتدا بوده است که با مضامین ویژه بانوان در خصوص ایده در حل مسائل اجتماعی، شکل گرفت.
وی افزود: بعد از اعلام فراخوان ۳۵۶ ایده از تمام استان های کشور ثبت گردید. ایده ها در چهار حوزه تعلیم و تربیت، ترویج و رسانه، سبک زندگی و خدمات اجتماعی بودند، و ۱۷۶ ایده ثبت شده بدون تیم و ۱۸۰ ایده تیم برای اجرا داشتند.
نیکزاد بیان داشت: ایده ها در چند مرحله غربال شد که با مصاحبه های تلفنی به ۷۲ ایده رسیدیم که در جلسات دفاع بصورت مجازی یا حضوری شرکت و در نهایت ۲۸ تیم ایده پردازی به مرحله نهایی فرآیند ارزیابی و داوری در مشهد رسیده اند.
دبیر رویداد با بیان اینکه “مرکز نوآوری های اجتماعی مبتدا” متشکل از تجمع افرادی، که دغدغه پیدا کردن راه حل های برای حل مسئله است، تصریح کرد: در مرحله نهایی که در مشهد طی دو روز برگزار می شود، ایده های همگروه در حوزه های مرتبط با هم رقابت کرده و با حضور راهبران تیم در یک فرآیند اطلاح و در جلسات مشاوره فردی و گروهی، به منتخبان خواهیم رسید.
وی افزود: همچنین در دو کارگاه آموزشی تیم ها با استاندارد ها و قوانین حقوقی و نوآوری آشنا می گردنند. بعد از این دو روز ایده های منتخب برای ارائه انتخاب می شونند و در حضور نهادها و سازمان های همکار رویداد به ارائه خواهند پرداخت.
نیکزاد با بیان اینکه از ایده‌ های برگزیده تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال حمایت خواهد شد، تاکید کرد: در تعداد ایده های منتخب محدودیت نداریم و هر تعداد که بتوانند نظر داوران و راهبران را جلب کنند منتخب می گردند.

شایان ذکر است؛ این رویداد توسط مرکز نوآوری های اجتماعی مبتدا و با همکاری آستان قدس رضوی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نهصت، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، خانه اندیشه ورزان، بنیاد احسان و سازمان تبلیغات اسلامی از ۳۰ مهرماه تا ۲ آبان برگزار می گردد

نظرات کاربران

دیدگاه ها بسته شده اند.