در نشست خبری سخنگوی شورای شهر مشهد؛

از حمل و نقل رایگان تا انتقاد به سیاستگذاری روزنامه شهرآرا

 

نایب رئیس و شورای شهر مشهد در نشست دو ساعته و پاسخ به سوالات گوناگون خبرنگاران گفت: حمل و نقل رایگان شدنی است و با بیان اینکه، من روزنامه شهرآرا را به عنوان یک روزنامه مدیریت شهری قبول ندارم افزود: البته انتقاد من به خبرنگار این روزنامه نیست بلکه منظورم سیاستگذاری این رسانه است.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری آرسکانیوز؛ موسی الرضا حاجی بگلو در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شماره یک شورای شهر مشهد برگزار شد، گفت: نگاه شورای اسلامی شهر این است که در شرایطی که قرار می‌گیریم، به نحو احسن و مطلوب خدمات ارائه نماییم. ما از زمانی که منتخب مردم معرفی و مستقر شدیم، اتفاقاتی شکل گرفت. ما هم سعی داریم این شرایط را بهتر کنیم.

وی افزود: بودجه فرهنگی سال جاری، ۲ هزار میلیارد تومان است و این معنی را می‌دهد کار فرهنگی انجام می‌گیرد و نسبتا بد نبوده است. حجم کار سنگین است، برخی نواقص وجود دارد ولی در مجموع فعالیت فرهنگی شهر مثبت است. بحث فرهنگی در حاشیه شهر باید کار شود. ما ۶۰۰ طرح زودبازده در حاشیه شهر داریم.

حاجی بگلو در خصوص انتخاب شهردار مشهد نیز بیان کرد: فرآیند ابلاغ در حال طی شدن است و بعد عید فطر حکم شهردار مشهد توسط توسط وزیر کشور صادر و ابلاغ می‌شود. توجه مدیریت شهری خدمات بیشتر از گذشته است. انتظار ما از شهردار در دو محور، داخلی شهرداری و منابع انسانی، استفاده از مدیران توانمند شهری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و انجام پروژه های جدید است.

وی اظهار کرد: برای اینکه پروژه‌ها انجام گیرد بودجه امسال را ۲۰۹ درصد افزایش داده‌ایم. کلان پروژه‌ها تعریف و پروژه‌های نیمه تمام به اتمام می‌رسد، هرچند برخی از آنها بدون مطالعه بوده است. انتقال پادگان، طرح‌های زود بازده و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، سه فعالیت شاخص شورای شهر مشهد بوده‌ است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی گفتگو کردن‌ها و تفاوت آرا طبیعی است. اما در شوراهای اسلامی شهر بیشتر دیده می‌شود. ما بین اعضای ما وحدت وجود داشته است ولی باید بهتر شود. شایعه تصمیم برخی از خارج برای شورای شهر را قویا رد می‌کنم.

موسی‌الرضا حاجی بگلو تصریح کرد: توسعه شهر به شرق برای ما ملاک است و بخوبی شکل میگیرد. ولی باید با سرعت بیشتر انجام شود. توافق‌های با آستان قدس شکل گرفته که ۶۰۰ هکتار به توسعه شهر کمک گردد. همچنین خدمات خوبی برای حاشیه شهر داریم. بودجه حاشیه شهر از ۱۰ درصد به ۴۴ درصد رسیده است. شاید روند اجرا مشکل داشته باشد اما اینکه بگوییم کاری نمی‌شود، اینگونه نیست. نگاه مدیریت شهری این‌است سطح حاشیه شهر و مناطق برخوردار را متعادل نماییم.

سخنگوی شورای شهر مشهد اظهار کرد: طرح رایگان شدن اتوبوس شدنی است، مطالعاتی انجام شده است. اکنون ۹۰ درصد بهای خدمات را شهرداری می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد آن را شهروندان متقبل می‌شوند. این کار را انجام می‌دهیم چون شدنی است و اقتصاد شهر را بهبود می‌بخشد. ۸۰ شهر دنیا خدمات حمل و نقل رایگان دارند. این کار باعث کاهش ترافیک و آلایندگی می‌گردد و اقتصاد مقاومتی را می‌توان انجام داد.

حاجی بگلو با اشاره به اینکه در اقتصاد شهری موفق نبوده‌این، تاکید کرد: مدیریت شهری هر کمکی که بتواند برای جذب زائرین بین‌المللی انجام می‌دهد. برای این ظرفیت و درآمد شهری در مدیریت شهری باید برنامه خاصی دیده شود. همچنین در خصوص بازگشایی سفارت کشور عربستان در مشهد، به هیچ عنوان بحث تغییر نام خیابان شیخ نمر نبوده و نیست.

وی گفت: مصوبه‌ای در خصوص شفافیت حقوق مدیران شهری داشتیم که اجرایی نشد. یک عده‌ای اجازه اجرای آن را در بدنه شهرداری نمی‌دهند. اما این به نفع شهر و مدیریت شهری است. حقوق شهرداران مناطق بین ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است و این مبلغ چیزی نیست که نگران باشند. ما تلاش می‌کنیم این مصوبه اجرایی گردد.

سخنگوی شورای شهرمشهد بیان کرد: مصوبه تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد تصویب شد، اما کمیته انطباق آن را رد کرد. باید ۶ ماه بگذرد تا دوباره انجام شود. بعد از این ۶ ماه دوباره آن را به صحن می‌آید. ما به ورزش همگانی و قهرمانی ورود می‌کنیم. همچنین تمایل اعضای شهر برای ورود به هیات‌های ورزشی صرفا برای کمک به ورزش است.

نظرات کاربران

دیدگاه ها بسته شده اند.