استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:

افق استان رسیدن به ۴۰ میلیون زائر در سال ۱۴۰۴ است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برای رسیدن به افق ۴۰ میلیون زائر در سال ۱۴۰۴ زیر ساخت‌های در دستور کار است. آزاد راه حرم تا حرم، شهر فرودگاهی امام رضا(ع) و قطار سریع‌ السعیر، کلان پروژه‌های زیر ساختی برای این امر است که پیگیری می‌شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری آرسکانیوز؛ بعقوب علی نظری در نشست خبری بیان عملکرد قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ بازه زمانی قرارگاه بود که اطلاع رسانی به زائرین و انعکاس مشکلات انجام گرفت.

وی افزود: امسال با زحماتی که بخش‌های مختلف و دستگاه‌های گوناگون کشیده شد، مسئله حاد و فراگیر که مستمر باشد منعکس نشد. خدمت رسانی به زائرین در بازه زمانی یک ماهه به خوبی و ابعاد مختلف انجام گرفت. البته این خدمات خالی از مشکلات نبود اما مشکلات گسترده نیست. مجموعه خراسان رضوی، مردم استان، تشکل‌های مردمی، نهادها و دستگاه‌های مرتبط این توفیق یافتیم که خدمت رسانی به زائرین امام رضا(ع) داشته باشیم.

نظری با بیان اینکه پیش بینی می‌شد حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد بیایند، ادامه داد: این اتفاق محقق شد و بیش از ۱۴ میلیون زائر و مسافر نیز وارد استان خراسان رضوی گردیدند. امسال ما رشد ۱۶ درصدی از نظر زائر و ۲۹ درصدی از نظر سفر را نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص وسیله سفر نیز اظهار کرد: ۸۶ درصد به وسیله شخصی از طریق جاده وارد مشهد شدند که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد، ۶ درصد توسط وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای با ۲ درصد افزایش، ۵ درصد از طریق ریلی با افزایش ۱۲/۲ درصد و از طریق سفر هوائی با ۳ درصد سفر با ۵/۵ درصد رشد، مشرف شده‌اند

وی متذکر گردید: اولین نکته‌ای که برای ما در ایام نوروز مهم بود تامین امنیت بود، که خدا را شکر مسئله خاصی پیش نیامد. نکته دوم، اسکان بود و حدود ۷۰۰ هزار ظرفیت اسکان فراهم شد. موضوع بعدی تامین کالا بود، کمیته تامین ،کمیته نظارت و قیمت تشکیل شد و چندین نانوایی سیار نیز در اطراف حرم دایر شد. همچنین سرویس‌های بهداشتی، خدمات شهری، حمل و نقل شهری و برون شهری از موضوعات مهمی بود که در دستور کار قرار گرفت.

یعقوبعلی نظری در خصوص ایمنی جاده‌ها نیز بیان کرد: بر اساس ۴ مولفه در تصادفات جرحی ۲۰ درصد، مجروح ۱۲ درصد، تصادفات فوتی ۱۶ درصد و فوت ۱۷ درصد کاهش را شاهد بودیم. تلاش همگانی اعم از ملی، استانی و شهرستانی انجام گرفت تا این خدمت رسانی به خوبی انجام پذیرد.

وی در خصوص نظارت بر بازار نیز توضیح داد: امسال ۱۰۰ هزار و ۲۷۳ بازرسی انجام شد، ۱۳ هزار و ۵۹۳ پرونده تشکیل گردید و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برگشت اضافه وجه دریافتی شکل گرفت. ۱۵۹ واحد صنفی نیز پلمپ گردید که بیشترین تخلف در صنوف مواد خوراکی و غذایی و بعد از آن در کیف و کفش و پوشاک بود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: کارگروه ملی زیارت منحصر به خدمات زائر نیست. مسائل روبنایی و زیرساختی در استان را با استفاده از ظرفیت این کارگروه دنبال می‌کنیم. مصوبات کارگروه ملی جزء مصوبات ریاست جمهوری نیز هست که پیگیری می‌گردد. دبیرخانه این کارگروه نیز مصوبات را از طریق وزارتخانه های مربوطه دنبال می‌کند.

جواد خدائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست عنوان کرد: مسئله سوانح جاده‌ای از دغدغه های جدی وزارت کشور است. در کنترل سوانح جاده‌ای برخی خطاها، انسانی است. در سطح کشور و استان امسال کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار نسبت به سال قبل، کاهش ۱۸/۴ درصد جانباختگان جاده‌ای و در تلفات جرحی کاهش ۱۸/۶ درصد را داشتیم در حالی که میزان ترددها افزایش داشت. همچنین رتبه استان در تلفات ۲۵ کشور است.

خدائی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار استان مشارکت داشتند، اظهار کرد: در طرح ویژه ایام نوروز امسال ۸ هزار و ۲۸۸ فقره توقف ساعتی داشتیم. هزار و ۱۹ خودرو با سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت متوقف شدند.

نظرات کاربران

دیدگاه ها بسته شده اند.