مدیر موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر بیان کرد

پیام غدیر نسخه مشکلات جامعه است / برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در دهه ولایت

 

مدیر موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر بیان کرد: ۲۰ عنوان برنامه در قالب سه پروژه مشارکتی، فرهیختگانی، و مخاطبین خاص در ایام دهه ولایت پیش بینی شده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری آرسکانیوز؛ غدیرخم سرنوشت‌ سازترین اتفاق تاریخ و فرصتی مغتنم برای تشریح مساله امامت و ولایت در سطح جامعه و عموم مردم است؛ روزی بزرگ که در آن دین به کمال رسید و پروردگار عالمیان، راه بشریت را با برگزیدن امام علی(ع) به امامت برای طی طریق در مسیر رستگاری، معلوم کرد.

بی شک قلم زدن در وادی امامت و ولایت امام علی(ع) و ایجاد پیوند عمیق میان آیات و احادیث کاری بس خطیر است و جسارتی بزرگ می طلبد اما پیامبر اسلام(ص) در طول دوران رسالت نبوی به خوبی به این موضوع پرداخته و تعیین جانشین خود را که امری الهی بود، برای همگان تشریح کردند. در میان سخنان گهربار رسول اکرم(ص) در طول ۲۳ سال دعوت و تبلیغ آن حضرت(ع) سخنان و اقداماتی که تصریح به امامت و جانشینی امام علی(ع) شده، زیاد است و از جمله سخنان حادثه تاریخی غدیر خم و حدیث غدیر است که در آخرین حج حضرت رسول اکرم(ص) در حضور تعداد زیادی از مسلمانان شهرهای مختلف اسلامی بیان شد. رسول اکرم(ص) در سال دهم هجرت قصد حج کرد و به دیگر مسلمانان ابلاغ شد تا در این سفر همراه پیامبر(ص) عازم حج شوند و مناسک حج را از آن بزرگوار بیاموزند. اعلام حضور پیامبر(ص) در مراسم حج، مشتاقان زیادی را از شهرها و مراکز جمعیتی حجاز روانه مکه ساخت.

امروز نیز بر همه ما واجب است تا پیام غدیر را سینه به سینه و نسل به نسل انتقال دهیم؛ لذا دستگاه‌ های متولی با تعامل و همت مضاعف می توانند برنامه هایی شاخص و در خور این روز بزرگ را ثبت کنند تا علاوه بر رضایتمندی عمومی، حاوی پیام وحدت و انسجام مردمی برای جهانیان شود.

مجمع نکوداشت غدیر از سال ۹۶ تاکنون با برگزاری برنامه های مردمی در دهه ولایت و حمایت خیرین رسالت خود را در انتقال پیام غدیر انجام می دهد.

مهندس فلاح؛ مدیر موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر با تاکید بر توجه مسئولین به خطبه غدیر اظهار کرد: این خطبه حاوی پیام های غنی در همه اعصار بوده و هست و پاسخ تمامی مشکلات جامعه در همین خطبه غدیر است.

وی افزود: امروز خطبه غدیر را فرهیختگان ما مطالعه نکرده اند و این باعث شده عید غدیر مظلوم واقع شود.

فلاح با اشاره به مساله حجاب در شرایط امروز جامعه بیان کرد: اگر خطبه غدیر مطالعه و عملیاتی شود می توان بر اساس آن یک برنامه مدونی برای مساله حجاب تدوین کرد لذا در راس معروفات ما خواندن خطبه غدیر و انتقال آن به دیگران است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های غدیر اشاره کرد و افزود: ۲۰ عنوان برنامه در قالب سه پروژه مشارکتی، فرهیختگانی، و مخاطبین خاص پیش بینی شده است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر ابراز کرد: مخاطبین ما در برگزاری جشن ها و برنامه ها علاوه بر عموم مردم، اقشاری چون ناشنوایان، پاکبانان، تاکسیرانان، پزشکان، خانواده شهدای سادات و جانباز، کودکان، دانش آموختگان و خادمین غدیر را نیز شامل می شود.

وی گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی، جشن خیابانی، توزیع بسته های معیشتی، برپایی تئاتر ویژه بانوان، اطعام با توزیع ۴۰ هزار پرس غذای گرم، طراحی ۳۰ تابلوی شهری با هدف نشر مفاهیم خطبه غدیر، برگزاری جلسات قرآن از جمله برنامه هایی است که در این ایام پیش بینی شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: هزینه برگزاری این برنامه ها، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از محل کمک های مردمی و خیرین می باشد.

وی در پایان گفت: نشان خادمی غدیر امسال به پاکبانان عزیزمان اهدا می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه ها بسته شده اند.